woensdag 19 juli 2017

Sokobanja



Vandaag blijf ik in Sokobanja. De spieraanhechtingen spelen op, het lijf mag rusten.

Sokobanja is één van de populairste badplaatsen van Servië. Een badplaats midden in het land tussen de heuvels. Het zijn de thermen die de mensen lokken. Met de vele toeristen, de kraampjes, grillhuizen en kermisattracties lijkt het wel een toeristisch dorp als aan de kust van Istrië. Alleen de schreeuwerige uitbaters en even schreeuwerige westerse vakantiegangers ontbreken.
Hier zie ik vrijwel uitsluitend Serviërs.
Gezinnen met kinderen wandelen door het voetgangersgebied langs de kraampjes waar het kroost wordt getrakteerd op een lekker bekertje yoghurt.

Zelf slenter ik ook door het centrum. Door het park en langs de oude Hamam.
Na m'n Servische donut met cappuccino houd ik de rest van de dag rust. Zou ik Boban nog zien om naar de thermen te gaan?