donderdag 8 mei 1997

Golfo di S. Eufémia



Ondanks de kleine vermoeidheid die Annemiek voelde, fietsen we vandaag weer verder. Eerst langs de contouren van de kust, daarna door een vlak stuk rivierdelta met een polder-achtig landschap. Gewoon plat dus (Piana).

Eenmaal de polders voorbij, klimmen we door de straten van Pizzo langs terrasjes en pleintjes, de mensen genieten van het mooie weer.
Ondertussen heb ik ontdekt dat mijn achteras gebroken is. Italiaans wegdek of gewoon belasting van jaren? Fietsen gaat wel zolang het achterwiel klem zit. Er zit dan wel speling op. Zou ik zo door kunnen fietsen tot Palermo? In Vibo Marina kijk ik of ik een fietsenmaker zie. Niet direct,ik durf het wel aan om zo door te fietsen.

Bij Bivona fietsen we een kampeerterrein, omdat het al vijf uur is besluiten we, na 51 kilometer te stoppen. Het kampeerterrein is eigenlijk nog gesloten maar ja we kunnen er gewoon op, weer zijn we de enige kampeerder en vanzelfsprekend ..... een koude douche voor Annemiek.
Morgen fietsen we wel verder om een leuker plekje te vinden.
Ondertussen betrekt de lucht, het mooie weer van vandaag slaat om in fikse regen en windstoten.