zondag 7 mei 2017

Afscheid van Cyprus



De laatste dag van deze fietstreis over Cyprus is er één om rustig afscheid te nemen voordat mijn vliegtuig de volgende dag zal vertrekken (met mij erin).
Op 't gemak repareer ik al mijn binnenbanden zodat ze een volgende fietstocht weer gebruikt kunnen worden.
In het kantoor van en op het terras voor Sunny Cycles wissel ik ervaringen uit met Fethon. We kletsen over fietsen op Cyprus maar ook over de Cape Argus (een -cyclosportieve- fietstocht rond Kaapstad) die hij eens voltooid heeft. Als blijk van bewondering voor mijn fietstocht geeft hij me een echte Sunny Cycles pet. Ondertussen ben ik met fiets op de foto gezet.

Later ontmoet ik Yvonne weer, die zo'n 25 jaar geleden vanuit Oost-Transvaal naar Cyprus is verhuisd. We kletsen wat over ditjes en datjes.
Wanneer het uiteindelijk tijd is om mijn fiets in de doos te verpakken kan ik terugkijken op een geslaagde fietstocht over een mooi eiland in de Middellandse zee.