maandag 3 juni 2024

Naar de Moederstad



In de lichte miezer, of is het de vochtige zeelucht, laat ik Muizenberg en Maryna achter. Een zonnebril blijkt vandaag niet nodig, die hangt aan m'n fiets.
Even later in Wynberg - de hoofdweg naar Kaapstad voert door alle voorsteden - word ik voorbij gefietst door iemand die zwaait met een zonnebril. De mijne, die was ik kennelijk verloren.
We kletsen wat waarbij hij me wijst op de regenwolken boven de stad. Die zijn te vroeg denk ik, die worden pas vanavond verwacht.
Inmiddels is de miezer veranderd in regen. Als de regen verandert in plensbuien en daarna in stormregen, zoek ik een schuilplek in Rondebosch. Een studentenwijk waar mijn herinneringen aan Annese verankerd zijn. Net als bij Rhodes' memorial.
Een bezoek daaraan zal ik vandaag overslaan, net als dat aan Mostert se Meul en aan het Kasteel van Kaapstad waar ik even later langs fiets.
Nat tot op m'n vel neem ik mijn intrek in 91 Loopstraat Boutique Hostel in hartje Kaapstad.
Later in de week zal ik nog terug fietsen.