woensdag 11 juli 1990

Rare jongens die Britten



Dit jaar gaan we fietsen door het land van Koning Arthur en Robin Hood, van Bobbies en hooligans, van lauw bier zonder schuim en thee met melk.

Op een vorige fietstocht (mijn rondje door Europa) was ik al eens door Engeland gefietst. Van zonop tot zononder over de glooiende wegen van Yorkshire, tegen de korte klimmetjes van Suffolk en tussen de bloesems van Kent.

Mijn eerste kennismaking met dit land was echter als wielrenner, toen we hier met de ploeg kwamen voor een wedstrijd. Heuvel op heuvel af fietsten we door Suffolk waarbij ik vooral veel wielrenners gezien heb.

Deze keer gaan we (Annemiek en ik) samen op pad en kiezen vooral voor de landwegen, voor korte ritten en voor genieten van de omgeving en van het heerlijke Engelse zomerweer.