zaterdag 23 oktober 1993

De meren van Wildernis



Vanuit onze tent kijken we uit op een rivieren netwerk met houten vlonders en een heleboel vogels die ik nog niet eerder gezien heb. Het is een mooi begin van de dag met, jawel de zon. Helaas heeft het weer in Zuid-Afrika tot nu toe niet uit hele zonnige dagen bestaan en ook deze dag verandert al snel in een flinke storm met regen.

We zien niet veel van de omgeving, geen strand of meren want ik ben ziek, rillerig en buikloop. Na een beker met O.R.S. van ril ik nog meer, van afschuw. Zo ben ik wel meteen beter want anders moet ik er nog één.

Ik bel rond om te vragen naar mogelijkheden voor een uitstapje naar Oudtshoorn. Dit blijkt lastig of duur (150 rand per persoon), inclusief lunch maar exclusief entree voor de grotten. De lunch willen we niet de grotten zien wel. Dus proberen we iets anders te bedenken, toch over de bergen ernaar toe fietsen?