vrijdag 16 december 2011

Atlantische kust



Al vroeg ben ik op pad, de buren hadden de hele nacht door gefeest dus wakker worden hoeft niet. Zo kan ik mooi voor de ergste warmte op pad. (Een geluk dat het een koude zomer is, alleen in de zon wordt het 35°C). door mijn voortvarende vertrek ben ik een paar uur te vroeg voor het fossielenpark. Dan maar doortrappen naar Velddrif, over de dijk tussen de zoutpannen.


Na Laaiplek volg ik de westkust verder noordwaarts. Het lijkt hier wel een 20 kilometer breed schelpenstrand - met begroeiing, waar ik tussendoor fiets. Even verderop wordt het zandgrond en dat is net jammer. De weg is opgebroken en er is een omleiding over een zandweg. Dat gaat dus niet, ik val, kneus m'n arm en krijg een lift.
Zodra we terug op het asfalt zijn fiets ik weer verder. Het landschap is mooi maar wel droog. Links de duinen, rechts fynbos of graanstoppels en klein bruin bokkies wat langs die pad spring.
Na de laatste klim rij ik langs de verlorenvlei, water, riet en een pelikaan. Na 107 kilometer staat mijn tent op het strand(kampeerterrein) van Elandsbaai.