maandag 9 mei 2016

Zee, polders en de waard



De laatste rit van deze fietstocht komt eraan. Een korte rit huiswaarts. Ook gisteren had ik al door naar huis kunnen fietsen maar gelukkig heb ik dat moment nog even gerekt en ga vandaag van de laatste dag mooi weer genieten.
Mijn route brengt mij via de dijk langs het Zoommeer richting Bergen op Zoom. Links het Schelde Rijn-Kanaal, rechts het Zoommeer met in de verte de stad.
De rustige wegen en doorsteekjes weet ik hier te vinden, de kaart blijft in de tas. De smartfoon doet alleen dienst als fototoestel.
Met de wind in de rug zoef ik richting de Hoeksche Waard. Ook al is de weg bekend, het blijft mooi.
Op 't Haringvliet weet ik dat ik bijna thuis ben. Nog een paar trappen en de laatste 57 kilometers zitten erop.
Een mooi fietstocht komt zo tot een einde. Het bivakkeren op de bivakzones bleken een goed keus. Ze maakten de tocht heerlijk ontspannen in een toch dichtbevolkt gebied en voegden zelfs een vleugje avontuur toe. Het Belgische landschap is, langs de rustige wegen, een uitnodiging voor de fiets.