zondag 8 mei 2016

Zondagse kempen



Wat een heerlijke plek om te slapen. Om zes uur word ik gewekt door de vogels en net als afgelopen dagen doet de zon weer haar best om het een aangename dag te maken.

Om een route te vinden gebruik ik deze keer de fietsknooppunten. Het vinden van geschikte wegen is dan al voor me gedaan en ik hoop dan bij de kruisingen door te kunnen rijden zonder te hoeven stoppen om op mijn telefoon te kijken.
Op pad door de bossen, eerst een onverhard pad vanaf de bivakzone, daarna fietspaden die ik deel met de vele wielertoeristen. Na de Abdij van Tongerlo zet ik koers richting het Albertkanaal. Wind in de rug een lekker zonnetje, ontspannen fietsen maar wel: nog meer wielertoeristen, het loopt al tegen negenen.
Vanaf Schoten laat ik me door de knooppunten door het mooie Brasschaat richting Stabroek leiden. Bij Kapellen mis ik een bordje en besluit om op mijn gevoel verder te rijden. Helaas kom ik in de drukte. Na Stabroek keert de rust weer terug en vanaf Zandvliet fiets ik heerlijk langs de zeedijk van de Westerschelde naar Rilland. Al na 87 kilometers en nog op tijd voor de boterhammen ben ik op m'n logeeradres. Lekker bijkletsen en een middagje uitrusten, 'n luie zondagmiddag.