zaterdag 24 december 2011

Takkieskloof



Als enige kampeerder sta ik hier op Takkieskloof. Sommige vakantiehuisjes, die hier ook staan, zijn wel bezet. De kerstvakantie begint. Vandaag belooft het een warme dag te worden. In de loop van de ochtend loopt de thermometer al naar de 40 graden. Behalve kampeerterrein is hier ook het openbare zwembad dat met dit weer druk bezocht wordt.
Op zo'n rustdag is het moment om de materialen in orde te brengen. Ik pak alles uit en inspecteer de fiets. Alleen het batterijtje van m'n fietscomputer blijkt aan vervangen toe. Tot mijn verassing vind ik mijn wegenkaart terug die ik al een paar dagen kwijt was. Zo kan ik de volgende dagen weer zien waar ik fiets.

Riverdal lijkt een gemoedelijk dorpje. Ik struin door de straten waar een bonte verzameling van vaak mooie gevels te zien is. In de aangename sfeer bezoek ik wat winkeltjes (en vind nieuwe batterijen). Waarna ik tegen het eind van de middag naar het kampeerterrein terug wandel.

Morgen fiets ik naar Swellendam een dorp waar ik al vaker geweest ben en goede herinneringen aan bewaar. Het zal een korte rit worden van zo'n 80 kilometer, die ik hoop voor het heetst van de dag afgerond te hebben. De rit zal over de N2 gaan, de doorgaande weg langs de kust van PE naar Kaapstad. Voor een fietser veel te druk maar misschien is het morgen, op kerstdag wat rustiger op de weg.